Csillagnevelde
2006.06.25. 06:26
Ha ismered gyermeked horoszkópját, és annak megfelelően kezeled, jutalmad boldog, kiegyensúlyozott csemete lesz. Miben segítsük, hogyan neveljük őt – erről (is) súgnak a csillagok.
Ha ismerjük gyermekünk rejtett tehetségeit, csillagjegyéből kiolvasható jó tulajdonságait, akkor azokat erősíthetjük, támogathatjuk, hogy valóban azzá váljon, akivé lehet. Kos III. 21. – IV. 20.
Hajlamos a lázadásra, de a büntetés nála nem célravezető. A nyíltan, őszintén kiejtett szó azonban mindig eredményre vezet. Légy vele kemény. Ajánlatos ezer szemmel figyelni rá, de ne korlátozd felfedező vágyát. Szereti, ha sikert ér el és ezért megdicsérik, de ne vigyük túlzásba. Ha vannak testvérei, azok mindig számíthatnak rá. Nem tud veszíteni – ez gyakran problémát okoz. Vad „győzni akarását” úgy tudja értelmes mederbe terelni, ha a sport fegyelmével oktatja: lehetőséget ad számára a küzdelemre, a megmérettetésre és a győzelemre, de közben önfegyelemre is tanít. Bika IV. 21. – V. 20.
Bár meglehet, később kezd beszélni, járni, mint kortársai, amikor végre megszólal, valószínűleg átugorja majd a kezdeti gügyögést. Birtoklási vágya könnyen átcsaphat irigykedésbe. Ez különösen testvérek között okozhat komoly konfliktusokat. Próbálj tisztességes igazságérzetére hatni. Kényelmes, olykor lusta gyermekünk megmozdítása komoly feladat. Mégse türelmetlenkedjünk vele, mert ezzel véglegesen mozdíthatatlanná válik. Bár lassú felfogásúnak tűnik, nem a tanulás megy neki nehezen, hanem a gyors, sziporkázó önkifejezés. Dacosan, passzívan lázad. Csak azt csinálja meg, amiben öröme telik. Ikrek V. 21. – VI. 21.
Cserfes, fürge és rendkívül értelmes. Nem könnyű kordában tartani. Ahelyett, hogy megfékeznénk, irányítsuk okosan. Legyünk hozzá türelmesek, megértők. Egész kicsi korban számos tevékenységhez mutat tehetséget – ne hagyjuk, hogy elaprózza magát. Nagyon közlékeny és gyors felfogású. Ne fojtsuk belé a szót, inkább keressünk számára olyan elfoglaltságokat, ahol kiélheti szó utáni vágyát (pl. iskolai színjátszó kör). Karaktere kamaszkorban lesz szembeötlő: képes bármilyen helyzetet a saját javára fordítani. Alapvető vágya, hogy lehetőleg soha senki ne szóljon bele abba, amit tenni szeretne. Rák VI. 22. – VII. 22.
A legkisebb rosszat is súlyos traumaként élheti meg. Vegyük komolyan, vigasztaljuk, de ne dőljünk be érzelmi zsarolásának. Testvéreihez – ha vannak – előzékeny, inkább ő enged, csak elkerülhesse a veszekedést. Fontos a törődés. A közöny éppoly szomorúvá teheti, mint az igazságtalan büntetések. A Rák kamaszok döbbentik meg szüleiket legtöbbször egy-egy veszekedés során azzal, hogy óvodáskori sérelmeket emlegetnek fel. A legfőbb veszélyt a teljes bezárkózás, az érzelmi zsarolás, és a hisztis viselkedés jelenti. Rengeteg türelem, bölcsesség és szeretet szükséges hozzá. Oroszlán VII. 23. – VIII. 23.
Vele komolyan kell bánni, s okosan, határozottan viselkedni, különben nem fog tiszteletet érezni irántunk. A mama legyen mindig biztonságot nyújtó, a papa pedig szilárd. Kezeljük egyenrangú partnerként. Kiemelkedő teljesítményét jutalmazzuk, ezzel erősítve jó tulajdonságait: a kitartást, céltudatosságot, akaraterőt és nagylelkűséget. Elvárná, hogy kiszolgáljuk összes szeszélyét. Amennyiben nem tesszük, jön a dühroham, a hiszti, a duzzogás. Értessük meg vele, ez méltatlan hozzá. Vezető egyéniség, a „kóros” hatalmaskodásra való hajlamot azonban már a kezdetekben fékezzük meg. Szűz VIII. 24. – IX. 23.
Különösen éles eszű, fokozottan érzékeny. Igényli az állandó törődést, odafigyelést. Ne kényszerítsük arra, hogy elmondja, mi bántja. Faggatózással csak azt érjük el, hogy még zárkózottabbá válik. Adjunk neki alkalmat a megnyílásra: türelmesen beszélgessünk vele, s a végén biztos kiböki, mi a baj. Neveljük önállóságra, de közben ügyeljünk arra, nehogy túlságosan rendmániás legyen. Az önfeláldozásig kötelességtudó, ezért már kis korban tanítsuk meg kikapcsolódni. Ha döntenie kell, sokat bizonytalankodik, s a végén azonnal megbánja. Egyetlen jó megoldás, ha megerősítjük önbizalmát.
Mérleg IX. 24. – X. 23.
Rendkívül nagy szüksége van a kiegyensúlyozott, csendes és nyugalmas családi életre. Meg kell kímélni az értelmetlen, durva konfliktusoktól. Sokat kell vele beszélgetni. Önbecsülése, határozottsága gyenge lábakon áll, a szülő feladata ezeket megerősíteni. Nagyon empatikus, a környezetében élőknek segíteni szeretne. Óvodás és iskolás korban rengeteg barátja lehet. Elsősorban az ő érdeke, hogy a szülők legyenek vele mindig igazságosak, egyértelmű és tiszta nevelési elveket vallók. A legfontosabb feladat, hogy mire a Mérleg iskolába indul, önbecsülése, énképe megszilárduljon.
Skorpió X. 24. – XI. 22.
Tudja, mit akar, és nem fél azt megszerezni. Nem ismer határokat, semmiféle veszély nem riasztja. Szeret mindennek a végére járni, titkait kikutatni. Ennek számos kibelezett mackó és baba, darabjaira szedett kisautó látja kárát. Az egyszerű tiltás nem tántorítja el ettől. A legjobb módszer a higgadt korlátozás, a végtelen türelem. Nagyon zárkózott, és az is marad. Nem sok barátja lesz, ezért figyeljünk oda, milyen pajtásokat szed össze. A „rossz” társaságtól azonban hiába tiltanánk, csak azért is barátkozni fog velük. Izgalomra vágyik, amit a verseny- és küzdősportok remekül kielégíthetnek.
Nyilas XI. 23. – XII. 21.
Fáradhatatlanul bővíti ismereteit, lelkesedése kiapaszthatatlan, s képes másokat is magával ragadni. Olyan hivatás való neki, ahol embereket kell meggyőzni – kiváló tanár, politikus, biztosítási ügynök, jogász, filozófus válhat belőle. Mivel csak a végletek hozzák igazán tűzbe, a szülők felelőssége igen nagy, hogy a helyes irányba tereljék csemetéjüket. Óvják a negatív eszméktől, a rossz társaságtól, önmaga túlzásaitól. Igyekezzenek bizalmas barátai maradni. Könnyen felfuvalkodottá, beképzeltté válhat, ezért feltétlenül szerénységre, visszafogottságra neveljék.
Bak XII. 22. – I. 20.
Nehéz vele vitatkozni, főleg, ha bizonyos dolgokban már kialakult a saját véleménye. Nem erejével, fürgeségével, ügyességével győzedelmeskedik, kitartása vezet eredményre. Minden negatív tulajdonsága egyetlen gyökérből ered: a szabályok túlzott, mániákus tiszteletéből. Tanítsuk meg neki, hogy az élet nem csupán kötelességekből, s azok végrehajtásából áll. Erre a legjobb módszer a közös játék. Elmulasztott feladatai, kötelességei miatt ne dorgáljuk meg túlságosan, egyébként is acélos kötelességtudattal bír. Gyűlöli a tétlenséget, ezért biztosítsunk számára mindig értelmes elfoglaltságot.
Vízöntő I. 21. – II. 19.
Szereti a szüleit, de nincs meg benne a természet adta tisztelet. Hasznos, ha egyenlő félként kezeljük. Ne gügyögjünk, ne selypegjünk neki. Amikor közösségbe kerül, és szabályokat kell betartania, gyakran mutatkozhat kiszámíthatatlannak: robban, lázad. Hajlamos a fanatizmusra. Ez leginkább a kamaszkor örökösen ellentmondó, lázadó időszakában nyilvánul meg. Ösztönösen, gondolkodás nélkül hárítja a parancsokat. A tiltás, elutasítás makacsságra ösztönzi, s végül mindent elkövet, hogy akaratát érvényre juttassa. Technikai érzéke átlagon felüli. Ezt az érdeklődési körét érdemes támogatni.
Halak II. 20. – III. 20.
Rendkívül érzékeny, de ne kényeztessük el. Ha mindentől megvédjük, soha nem erősödik meg. Nála nem célravezető a szigor, a kényszer alkalmazása, ki van éhezve a dicséretre. Hajlamos az önfeláldozásra. Gyakorlatiasabbá kell nevelni: biztassuk véleményalkotásra. Tekintsük egyenlő félnek, vonjuk be a családi döntésekbe. Higgye el magáról, értékes, s jobbat érdemel annál, semhogy rabszolgája legyen mások akaratának. Muszáj megtanulnia nemet mondani, különben kiszolgáltatottá válhat. Könnyen elcsábítható negatív irányba, ezért egyértelmű értékrenddel kell megajándékozni.
|