Csillagnevelde
2006.06.25. 06:26
Ha ismered gyermeked horoszkpjt, s annak megfelelen kezeled, jutalmad boldog, kiegyenslyozott csemete lesz. Miben segtsk, hogyan neveljk t – errl (is) sgnak a csillagok.
Ha ismerjk gyermeknk rejtett tehetsgeit, csillagjegybl kiolvashat j tulajdonsgait, akkor azokat ersthetjk, tmogathatjuk, hogy valban azz vljon, akiv lehet. Kos III. 21. – IV. 20.
Hajlamos a lzadsra, de a bntets nla nem clravezet. A nyltan, szintn kiejtett sz azonban mindig eredmnyre vezet. Lgy vele kemny. Ajnlatos ezer szemmel figyelni r, de ne korltozd felfedez vgyt. Szereti, ha sikert r el s ezrt megdicsrik, de ne vigyk tlzsba. Ha vannak testvrei, azok mindig szmthatnak r. Nem tud veszteni – ez gyakran problmt okoz. Vad „gyzni akarst” gy tudja rtelmes mederbe terelni, ha a sport fegyelmvel oktatja: lehetsget ad szmra a kzdelemre, a megmrettetsre s a gyzelemre, de kzben nfegyelemre is tant. Bika IV. 21. – V. 20.
Br meglehet, ksbb kezd beszlni, jrni, mint kortrsai, amikor vgre megszlal, valsznleg tugorja majd a kezdeti ggygst. Birtoklsi vgya knnyen tcsaphat irigykedsbe. Ez klnsen testvrek kztt okozhat komoly konfliktusokat. Prblj tisztessges igazsgrzetre hatni. Knyelmes, olykor lusta gyermeknk megmozdtsa komoly feladat. Mgse trelmetlenkedjnk vele, mert ezzel vglegesen mozdthatatlann vlik. Br lass felfogsnak tnik, nem a tanuls megy neki nehezen, hanem a gyors, sziporkz nkifejezs. Dacosan, passzvan lzad. Csak azt csinlja meg, amiben rme telik. Ikrek V. 21. – VI. 21.
Cserfes, frge s rendkvl rtelmes. Nem knny kordban tartani. Ahelyett, hogy megfkeznnk, irnytsuk okosan. Legynk hozz trelmesek, megrtk. Egsz kicsi korban szmos tevkenysghez mutat tehetsget – ne hagyjuk, hogy elaprzza magt. Nagyon kzlkeny s gyors felfogs. Ne fojtsuk bel a szt, inkbb keressnk szmra olyan elfoglaltsgokat, ahol kilheti sz utni vgyt (pl. iskolai sznjtsz kr). Karaktere kamaszkorban lesz szembetl: kpes brmilyen helyzetet a sajt javra fordtani. Alapvet vgya, hogy lehetleg soha senki ne szljon bele abba, amit tenni szeretne. Rk VI. 22. – VII. 22.
A legkisebb rosszat is slyos traumaknt lheti meg. Vegyk komolyan, vigasztaljuk, de ne dljnk be rzelmi zsarolsnak. Testvreihez – ha vannak – elzkeny, inkbb enged, csak elkerlhesse a veszekedst. Fontos a trds. A kzny ppoly szomorv teheti, mint az igazsgtalan bntetsek. A Rk kamaszok dbbentik meg szleiket legtbbszr egy-egy veszekeds sorn azzal, hogy vodskori srelmeket emlegetnek fel. A legfbb veszlyt a teljes bezrkzs, az rzelmi zsarols, s a hisztis viselkeds jelenti. Rengeteg trelem, blcsessg s szeretet szksges hozz. Oroszln VII. 23. – VIII. 23.
Vele komolyan kell bnni, s okosan, hatrozottan viselkedni, klnben nem fog tiszteletet rezni irntunk. A mama legyen mindig biztonsgot nyjt, a papa pedig szilrd. Kezeljk egyenrang partnerknt. Kiemelked teljestmnyt jutalmazzuk, ezzel erstve j tulajdonsgait: a kitartst, cltudatossgot, akaratert s nagylelksget. Elvrn, hogy kiszolgljuk sszes szeszlyt. Amennyiben nem tesszk, jn a dhroham, a hiszti, a duzzogs. rtessk meg vele, ez mltatlan hozz. Vezet egynisg, a „kros” hatalmaskodsra val hajlamot azonban mr a kezdetekben fkezzk meg. Szz VIII. 24. – IX. 23.
Klnsen les esz, fokozottan rzkeny. Ignyli az lland trdst, odafigyelst. Ne knyszertsk arra, hogy elmondja, mi bntja. Faggatzssal csak azt rjk el, hogy mg zrkzottabb vlik. Adjunk neki alkalmat a megnylsra: trelmesen beszlgessnk vele, s a vgn biztos kibki, mi a baj. Neveljk nllsgra, de kzben gyeljnk arra, nehogy tlsgosan rendmnis legyen. Az nfelldozsig ktelessgtud, ezrt mr kis korban tantsuk meg kikapcsoldni. Ha dntenie kell, sokat bizonytalankodik, s a vgn azonnal megbnja. Egyetlen j megolds, ha megerstjk nbizalmt.
Mrleg IX. 24. – X. 23.
Rendkvl nagy szksge van a kiegyenslyozott, csendes s nyugalmas csaldi letre. Meg kell kmlni az rtelmetlen, durva konfliktusoktl. Sokat kell vele beszlgetni. nbecslse, hatrozottsga gyenge lbakon ll, a szl feladata ezeket megersteni. Nagyon empatikus, a krnyezetben lknek segteni szeretne. vods s iskols korban rengeteg bartja lehet. Elssorban az rdeke, hogy a szlk legyenek vele mindig igazsgosak, egyrtelm s tiszta nevelsi elveket vallk. A legfontosabb feladat, hogy mire a Mrleg iskolba indul, nbecslse, nkpe megszilrduljon.
Skorpi X. 24. – XI. 22.
Tudja, mit akar, s nem fl azt megszerezni. Nem ismer hatrokat, semmifle veszly nem riasztja. Szeret mindennek a vgre jrni, titkait kikutatni. Ennek szmos kibelezett mack s baba, darabjaira szedett kisaut ltja krt. Az egyszer tilts nem tntortja el ettl. A legjobb mdszer a higgadt korltozs, a vgtelen trelem. Nagyon zrkzott, s az is marad. Nem sok bartja lesz, ezrt figyeljnk oda, milyen pajtsokat szed ssze. A „rossz” trsasgtl azonban hiba tiltannk, csak azrt is bartkozni fog velk. Izgalomra vgyik, amit a verseny- s kzdsportok remekl kielgthetnek.
Nyilas XI. 23. – XII. 21.
Fradhatatlanul bvti ismereteit, lelkesedse kiapaszthatatlan, s kpes msokat is magval ragadni. Olyan hivats val neki, ahol embereket kell meggyzni – kivl tanr, politikus, biztostsi gynk, jogsz, filozfus vlhat belle. Mivel csak a vgletek hozzk igazn tzbe, a szlk felelssge igen nagy, hogy a helyes irnyba tereljk csemetjket. vjk a negatv eszmktl, a rossz trsasgtl, nmaga tlzsaitl. Igyekezzenek bizalmas bartai maradni. Knnyen felfuvalkodott, bekpzeltt vlhat, ezrt felttlenl szernysgre, visszafogottsgra neveljk.
Bak XII. 22. – I. 20.
Nehz vele vitatkozni, fleg, ha bizonyos dolgokban mr kialakult a sajt vlemnye. Nem erejvel, frgesgvel, gyessgvel gyzedelmeskedik, kitartsa vezet eredmnyre. Minden negatv tulajdonsga egyetlen gykrbl ered: a szablyok tlzott, mnikus tiszteletbl. Tantsuk meg neki, hogy az let nem csupn ktelessgekbl, s azok vgrehajtsbl ll. Erre a legjobb mdszer a kzs jtk. Elmulasztott feladatai, ktelessgei miatt ne dorgljuk meg tlsgosan, egybknt is aclos ktelessgtudattal br. Gylli a ttlensget, ezrt biztostsunk szmra mindig rtelmes elfoglaltsgot.
Vznt I. 21. – II. 19.
Szereti a szleit, de nincs meg benne a termszet adta tisztelet. Hasznos, ha egyenl flknt kezeljk. Ne ggygjnk, ne selypegjnk neki. Amikor kzssgbe kerl, s szablyokat kell betartania, gyakran mutatkozhat kiszmthatatlannak: robban, lzad. Hajlamos a fanatizmusra. Ez leginkbb a kamaszkor rksen ellentmond, lzad idszakban nyilvnul meg. sztnsen, gondolkods nlkl hrtja a parancsokat. A tilts, elutasts makacssgra sztnzi, s vgl mindent elkvet, hogy akaratt rvnyre juttassa. Technikai rzke tlagon felli. Ezt az rdekldsi krt rdemes tmogatni.
Halak II. 20. – III. 20.
Rendkvl rzkeny, de ne knyeztessk el. Ha mindentl megvdjk, soha nem ersdik meg. Nla nem clravezet a szigor, a knyszer alkalmazsa, ki van hezve a dicsretre. Hajlamos az nfelldozsra. Gyakorlatiasabb kell nevelni: biztassuk vlemnyalkotsra. Tekintsk egyenl flnek, vonjuk be a csaldi dntsekbe. Higgye el magrl, rtkes, s jobbat rdemel annl, semhogy rabszolgja legyen msok akaratnak. Muszj megtanulnia nemet mondani, klnben kiszolgltatott vlhat. Knnyen elcsbthat negatv irnyba, ezrt egyrtelm rtkrenddel kell megajndkozni.
|